LIFT YOUR RUN


Word de beste loopversie van jezelf en verminder de kans op blessures met doelgerichte trainingen.

Bestel de work-out gids hier

ONLINE WORK-OUT & MOBILITEIT GIDS

.

Het is de grootste angst voor iedere sporter: geblesseerd geraken. Hoe voorzichtig je ook traint, een blessure kan je zomaar overkomen. Word een sterke loper en verminder de kans op blessures door de juiste kracht-, mobiliteits- en plyometrietraining toe te passen.
.

Een samenwerking tussen Michael Somers en Matthias Brammer

Ontdek meer

Ongeveer 65% van de lopers meldt jaarlijks een blessures, dat is enorm veel. Een heel groot deel van deze blessures betreft overbelastingblessures...

.

Het goede nieuws? Je kan je lichaam trainen zodat je het minder snel overbelast tijdens het lopen zelf door middel van loopspecifieke krachttraining.

.

Loopspecifieke krachttraining die de loopcyclus benadrukt zodat JIJ minder snel in vermoeidheidsmodus geraakt en dus minder snel je spieren, pezen en gewrichten zal overbelasten.

Daarbij komt dat we alsmaar meer in een sedentaire maatschappij leven. Er zijn talloze artikels die de nadelige effecten van langdurig zitten op ons lichaam benadrukken. De "statische" houding die we langdurig aannemen zorgt er ondere andere voor dat: 


  • de druk op onze lage rug toeneemt

  • de thoracale wervelkolom minder mobiel is 

  • onze heupen verstijven of verzwakken (nefast voor hardlopers!)


Tel zelf maar eens het uren per dag op dat je zit. Niet alleen op het werk, maar ook in de auto, tijdens je maaltijden, in je vrije tijd,.. neem je een houding aan die niet natuurlijk voor je is. 


Tussen al dat zitten door, trakteer je je lichaam op datgene waar het wél voor gemaakt voor is: lopen. Maar let op, doordat je lichaam niet meer volledig in balans is, zal je heel gemakkelijk compenseren. Met overbelastingen en uiteindelijk blessures als gevolg.

.

Door mobilisatie- en flexibiliteitsoefeningen aan je trainingen toe te voegen breng je je lichaam terug in balans.

.

Je spieren zullen niet alleen minder strak staan maar kunnen ook meer belasting aan. Je houdt je lichaam gezond van binnenuit. Want wat je niet op regelmatige basis gebruikt, verlies je nu eenmaal.

Tijd om jouw levensstijl te liften

Wat houdt het programma juist in?


De gids bevat follow along videolessen, breakdowns van de belangrijkste oefeningen en tips die van jou een efficiënte loper maken.

Meet Michael

.

Michael studeerde in juni 2020 af als master in de kinesitherapie aan de KULeuven.

 

Michael werd in ‘22 Belgisch kampioen veldlopen nadat hij eerder in ‘19 al de Belgische titel voor de 5000m behaalde. Hij won ook de Crosscup ‘22 en maar liefst tweemaal op rij de Antwerp 10 miles (‘21 en ’22). Momenteel traint hij voor de marathon.

 

Naast het verder uitbouwen van zijn carrière als profafleet, werkt Michael als loopcoach bij Movus.

 

Michael staat bekend als een enorm gepassioneerd, enthousiast en inspirerend iemand, die ondanks zijn succes steeds met beide voeten op de grond blijft weten staan. Behalve dan wanneer hij aan het lopen is. 😉

Klaar om jouw loop(training) te liften?


Je kan de nu gids bestellen voor €75.


Je krijgt meteen toegang tot de work-outs en ontvangt de gids in je mailbox.

Bestel nu

Veel gestelde vragen

Hoe koop ik LIFT YOUR RUN aan?

Je hebt twee opties:


1) Druk op bovenstaande knop en word naar de aankooppagina geleid. Daar kan je de gids bestellen met je credit card.


2) Je kan het order bedrag storten op het nummer: BE69 0019 0650 4078 onder naam van Matthias BRAMMER met mededeling: 'lift your run'


In beide gevallen ontvang je deze gids automatisch in je mailbox op 1 februari.

Waarom is het belangrijk om loopspecifieke trainingen uit te voeren?

Ongeveer 65% van de lopers meldt jaarlijks een blessures, dat is enorm veel. Een heel groot deel van deze blessures kan herleid worden naar overbelastingblessures. En dit is exact waar wij tijdens dit programma op zullen werken. Dit doen we aan de hand van loopspecifieke krachttraining en loopspecifieke mobilisaties. 


Beide zorgen ervoor ervoor dat jij een efficiënte loper wordt. Als je efficiënt loopt, zal niet alleen je performance verbeteren maar zal ook de kans op overbelastingsletsels en uiteindelijk blessures drastisch dalen.

Waarom moet ik werken aan mijn mobiliteit als loper?

We leven in een alsmaar meer sedentaire maatschappij. Er zijn talloze artikels die het nadelige effect van langdurig zitten op ons lichaam benadrukken. De statische houding die we aannemen zorgt ervoor dat de druk op onze lage rug toeneemt, de thoracale wervelkolom minder mobiel is en nefast voor hardlopers: onze heupen verstijven of verzwakken. 


Tel zelf maar eens het uren per dag op dat je zit. Niet alleen op het werk, maar ook in de auto, tijdens je maaltijden, in de zetel,.. neem je een houding aan die niet natuurlijk voor je is. 

Tussen al dat zitten door, trakteer je je lichaam op datgene waar het wél voor gemaakt voor is: lopen. Maar let op, doordat je lichaam niet helemaal meer in balans is, zal je heel gemakkelijk compenseren. Met overbelastingen en uiteindelijk blessures als gevolg. 


Door mobilisatie- en flexibiliteitsoefeningen aan je trainingen toe te voegen zullen je spieren niet alleen minder strak staan maar kan je ook meer belasting aan. Je houdt je lichaam gezond van binnenuit. Wat je niet op regelmatige basis gebruik, verlies je!



Hoe is het programma opgebouwd?

Het programma heeft een specifieke gids (een pdf document) die je kan downloaden waarin alles wat je dient te weten duidelijk is uitgeschreven.


Je kan op de foto van een work-out klikken in het document waarmee je naar de bijhorende videopagina zelf wordt geleid.


Moesten er vragen zijn dan kan je ons altijd contacteren via mail of de chatfunctie.

Hoe kan ik me inschrijven?

Je kan je inschrijven via de knop "Bestel nu". Op deze manier krijg je vanaf 1 februari levenslang toegang tot het volledige traject.


Leden van het LIFT-platform (actief 3 maand of 1 jaar abonnement) krijgen automatisch toegang tot het programma.


Je kan lid worden via deze link.

Heb ik materiaal nodig?

Afhankelijk van de les die je volgt, vragen we je gebruik te maken van een verhoog of een fitnessmat.

Voor wie is dit programma?

Dit programma is geschikt voor elke loper die gemotiveerd is om zijn performance te verbeteren en blessures wil voorkomen in plaats van genezen.


De bundel is zowel gemaakt voor recreatieve lopers als lopers die deelnemen aan (halve) marathons.


Er is geen specifiek fitnessniveau vereist, enkel een gezonde dosis motivatie om je prestaties of levensstijl naar een hoger niveau te willen liften!


Is er een online community?

Op Facebook kan je lid worden van de LIFT community, waarin je je ervaringen kunt delen met alle LIFT leden.

Ontdek alles van LIFT


Wil jij genieten van al onze videolessen? Ontdek het ganse aanbod met een 7-dagen gratis proefabonnement.

Probeer LIFT

Schrijf je nu in op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte!